• آدرس:کیلومتر 17 اتوبان ساوه خروجی جاده شهریار بسمت سراه ادران دور برگردان اول بسمت اتوبان ساوه
  • موبایل:09128636413 - 09123470325
  • تلفن:56572661
تماس با جواهران باکس 
ویژگی های درب گاوصندوق آسانسوری

ویژگی های درب گاوصندوق آسانسوری

ساختار بدنه گاوصندوق آسانسوری دارای قسمت های خاصی ای می باشد، همان گونه که همگی ما اطلاع داریم شرایط هندسی همیشه شامل جهت (بعد) مورد می باشد، ولی برای ساخت گاوصندوق اسانسوری همواره پنج جهت (بعد) را در نظر خواهیم گرفت، علت این امر را باید در این نکته دانست که یکی از این شش جهت همواره برای درب گاوصندوق کنار گذارده می شود،

درب گاوصندوق آسانسوری

به یاد داشته باشید که درب گاوصندوق آسانسوری همیشه و همه جا دارای ساختاری متفاوت از ساختار بدنه گاوصندوق می باشند. معمولا در ساختار بدنه گاوصندوق از آلیاژی به نام فولاد ST37 بهره گرفته می شود.

علت استفاده از این آلیاژ داشتن آستانه حرارتی بسیار بالای این آلیاژ بوده و این که این نوع فولادی خود به میزان بسیار زیادی می تواند در برابر ضربات و فشارهای خارجی مقاومت نماید.

علاوه بر بدنه، گاوصندوق آسانسوری دارای لایه ای اضافی نیز به نام بدنه آسانسور می باشند، معمولا سعی می شود بدنه اسانسور به صورتی 4 لایه ساخته شده و از آن جایی که بدنه خود گاوصندوق در پشت بدنه دیواره قرار می گیرد، سعی می کنند تا بدنه خود گاوصندوق را به صورت سه لایه طراحی نمایند.

حال که مطالبی در خصوص بدنه گاوصندوق آسانسوری ارائه نمودیم، بهتر است اشاره ای نیز به درب گاوصندوق آسانسوری داشته باشیم. همان گونه که همگی از این نکته آگاهی داریم، گاوصندوق آسانسوری و در کل تمامی انواع گاوصندوق های دیگر لازم است تا از ساختاری بهینه و با قدرت تر در درب خود بهره بگیرند.

درب مسئله بسیار مهمی محسوب می گردد، راحت ترین راه برای دسترسی یافتن به دارایی های داخلی گاوصندوق با کمترین زحمت و به صورتی کامل گشودن درب گاوصندوق است (در صورتی که سارق بخواهد از طریق محلی دیگر به گاوصندوق دسترسی داشته باشد، مجبور خواهد بود تا تنها قسمت محدودی از دیواره ها را از هر جهتی که می خواهد برش بزند. زیرا در سایر قسمت ها شما تنها موفق به سوراخ کردن قسمت کوچکی از بدنه گردیده و به همین علت نمی توانید به تمامی دارایی های داخلی گاوصندوق ها دسترسی داشته باشید.

آلیاژ مورد استفاده در درب گاوصندوق آسانسوری

در رابطه با درب گاوصندوق آسانسوری بهتر است در این جا این نکته را ذکر نماییم که درب گاوصندوق آسانسوری همیشه از همان آلیاژی که در سایر قسمت های بدنه استفاده شده است بهره گرفته و چندان تفاوتی از نظر آلیاژی و وزنی دارا نمی باشند. نکته ای که باید در رابطه با درب گاوصندوق نسبت به سایر قسمت ها مد نظر قرار گیرد، به کار گیری لایه مخصوصی در قسمت قفل گاوصندوق می باشد، معمولا قفل های گاوصندوق ها مورد حمله سارقان قرار گرفته و اکثر آن ها به عنوان نخستین ترفند در جهت باز کردن درب گاوصندوق سعی خواهند نمود تا آن را درل نمایند.

به همین دلیل است که سعی می شود نواحی اطراف قفل گاوصندوق را با لایه ای اضافی پوشش داد که معمولا جنس این لایه از جنسی ضد درل شدن بوده و عمل درل شدن این ناحیه را تا حدود بسیار زیادی غیر ممکن خواهد ساخت. البته علاوه بر این ها، باید به این نکته نیز اشاره کرد که سایر قسمت های بدنه دارای ساختاری سه لایه هستند، ولی درب تنها دو لایه را دارا می باشد، تصور می نماید،

دارای ساختاری ضعیف تر از سایر قسمت های گاوصندوق می باشد؟

پاسخ شما یک خیر بسیار قاطعانه خواهد بود. زیرا به جای لایه میانی در قسمت درب گاوصندوق سعی شده است تا از لایه ای بتونی استفاده شود. این بتون باعث افزایش میزان مقاومت و ایستادگی درب گردیده و البته جدای از ان باعث افزایش میزان وزن گاوصندوق به میزان بسیار زیادی خواهد شد.

علاوه بر استفاده از لایه ضد درل در قسمت قفل، و همچنین استفاده از لایه بتونی در ساختار درب و لایه میانی آن، سعی می شود از نکته ایمنی دیگری که باعث سطح امنیت گاو صندوق به میزان بسیار زیادی نیز خواهد شد هم یاد کرد. این نکته تعبیه سازی میله های نگهدارنده و اطمینانی در دو طرف درب می باشد.

برای این ساختار سازندگان در لایه های بدنه ای که به درب متصل می باشند (در هر دو طرف) تعداد سه یا چهار سوراخ را در نظر می گیرند، در نقطه مقابل این سوراخ ها بر روی سطح درب میله هایی تعبیه خواهد شد، که این میله ها همگی نسبت به لرزش، ضربه و فشار حساس می باشند، با کوچک ترین میزان فشار، ضربه و یا هر گونه انرژی اضافی ای که به گاوصندوق آسانسوری در ساعات تعطیلی مغازه وارد گردد، این میله ها فعال گردیده و در سوراخ های مقابل خود فرو خواهند رفت و به این ترتیب عمل باز کردن گاو صندوق را تقریبا غیر ممکن خواهند ساخت.

ویژگی های امنیتی گاوصندوق آسانسوری

دو ویژگی امنیتی که به صورت آپشن هایی اضافی در گاوصندوق آسانسوری ها تعبیه می شود را می توان به نصب آژیر های هشدار و دزد گیر بر روی درب گاوصندوق ها علاوه بر نکاتی همچون چند لایه بودن، به کار گرفته بتون، استفاده از ساختار ضد درل در قسمت قفل درب، و هم چنین میله های نگهدارنده درب یاد کرد. مکانیزم های بیشتری نیز جهت افزایش امنیت گاوصندوق آسانسوری معمولا در نظر گرفته می شوند که از آن جمله می توان به سیستم پیامکی به مالک گاو صندوق و هم چنین نصب سیستم های دود زا که در صورت احساس خطر باعث تولید دود از سوی درب گاو صندوق خواهد شد نیز اشاره داشت.

قیمت گاوصندوق

قیمت گاوصندوق با توجه به اندازه و ابعاد آنها تعیین میگردد، به طوریکه هر اندازه و وزن دستگاه بیشتر باشد، به همان اندازه نیز قیمت افزایش پیدا خواهد نمود.علاوه براین، نوع تجهیزات جانبی که برای افزایش امنیت و کارایی برای گاوصندوق استفاده میشود، می تواند بر قیمت آنها تاثیر داشته باشد.