• آدرس:کیلومتر 17 اتوبان ساوه خروجی جاده شهریار بسمت سراه ادران دور برگردان اول بسمت اتوبان ساوه
  • موبایل:09128636413 - 09123470325
  • تلفن:56572661
تماس با جواهران باکس 
افزایش امنیت درب خزانه

افزایش امنیت درب خزانه

در این جا قرار است در این مقاله در مورد این سرفصل ها توضیح دهیم ، خزانه چیست، چگونه می توان مشکلات مرتبط با آن را حل کرده، به چه صورتی می توان مقایسه ای را میان نرم افزارهای مختلفی ای که در درب خزانه مختلف به کار گرفته می شود انجام داده، و در نهایت نیز نگاهی مختصر به چگونگی استفاده از درب خزانه و در کل خزانه ها خواهیم پرداخت.

درب خزانه

در صورتی که شما اطلاعاتی در خصوص خزانه را هم اکنون دارا می باشید، می توانید با مطالعه این مقاله کمی به اطلاعات خود در این خصوص بی افزایید، مطمئن باشید که می توان در این مقاله نکاتی را پیدا کرد که در خصوص درب خزانه و یا حتی خود خزانه تاکنون از آن ها اگاهی نداشته اید. مثلا در این مقاله می توانید مطالبی را که کمتر در مقالات دیگر به آن ها اشاره شده است را پیدا کنید، مطالبی همچون مواد مختلفی که در ساخت درب خزانه به کار گرفته می شوند.

درب گاوصندوق جهت محافظت از اموال و دارایی های مهم طراحی شده اند. مشخصات فنی این درب ها براساس محل قرارگیری و میزان امنیت مورد نیاز متغیر است و طبق درخواست مشتری طراحی و ساخته می شوند. درب گاوصندوق دارای تکنولوژی بالا و ساخت بسیار دقیقی بوده و به جرات می توان گفت که شرکت جواهران باکس یکی از تولید کنندگان برتر این محصول با استانداردهای جهانی در ایران است.

درب خزانه چیست؟

درب خزانه را بهتر است ابزاری برای تضمین امنیت مواردی که اسرار یا سیکرت نگهداشتن آن ها ضروری است، و یا می توان بهترین و یکی از ایمن ترین ابزارهایی است که از طریق آن ما می توانیم دارایی های ارزشمند خود را از دسترس افراد غیر موجه دور نگه داریم. درب خزانه همان طور که عنوان شد این است که می تواند اسرار ما را پنهان نماید، پس به این موضوع بر خورد می نماییم که اسرار چه می تواند در این جا عنوان گردد، باید اسرار را واژه ای جهت نامیدن هر آن چیزی نامید که سعی داریم آن را تا آن جا که ممکن است از دسترس و یا دید افراد دور نگه داریم.

درب خزانه را باید یکی از بهترین و ایمن ترین نوع از ابزار دانست که می تواند از تمامی اسرار ما به بهترین شکل ممکن محافظت نماید. به بهترین شکل ممکن مسیر تردد به این اسرار ها یا همان دسترسی به این اسرار ها را محکم و ایمن ساخته و در کنار این ایمنی شما می توانید لیستی از نکات اصلی و یا کارهایی که لازم است انجام دهید تا از دارایی های خود به بهترین شکل ممکن محافظت نمایید را در دسترس خود دائما داشته باشید.

امنیت درب خزانه با کلید های API

یکی از بهترین و مدرن ترین این نوع از ابزار ها را می توان سیستم دسترسی به میزان امنیت زیاد برای محافظت از اسرار چند گانه دانست، نام بهتری که امروزه برای این عنوان به کار گرفته می شود را مخزن اطلاعاتی نامیده اند.

امنیت درب خزانه با کلید های

برای محافظت از این اسرار نیاز به کلید هایی است که برای ما از خدمات در داخل این مخازن محافظت می نمایند، به اصطلاح نام این کلید ها را کلید های API گذارده اند. این کلید ها در واقع رمز هایی هستند که از طریق آن ها می توانیم از درب های خزانه برای محافظت از این اسرار خود در داخل فضایی محدود نگهداری نماییم.

درک این که در این مدل از مخازن چه کسی یا چه شیی ماموریت نگهداری از کدام اسرار را در حال حاضر بر عهده دارد تقریبا کاری غیر ممکن محسوب می گردد، این کار تنها از طریق دانستن کلید مورد نظر همین بخش است که امکان پذیر خواهد شد. در ضمن شما هیچ گاه قادر نخواهید بود تا تمامی جزییات میزان ظرفیت مخزن نگهدارنده، انواع و میزان هر نوع از اسرار نگهداری شده در آن به چه صورت می باشد، البته باید یادآوری کرد که نیازی نیز به دانستن این جزییات نخواهید داشت. شما برای انجام این کارها یا امور تنها کافی است که از درب خزانه کمک بگیرید، در واقع رفع این مشکل خود را بر عهده یک درب خزانه قرار دهید.

ویژگی درب خزانه

اجازه دهید تا در این جا تعدادی از ویژگی های درب خزانه را عنوان نماییم:

 تضمین امنیت بخش نگهدارنده اسرار

شما می توانید هر چیزی را در خزانه خود به عنوان یک سر یا همان اسرار نگهداری نمایید، این اسرار شما می تواند، یک دارایی بوده، پول نقد، اوراق بهادار و یا هر چیز دیگری، بر روی سیستم ورودی درب خزانه شما یک رمز قرار می گیرد، و این رمز در اختیار افراد واجد شرایطی قرار داده خواهد شد که اجازه دسترسی به این اسرار که در این خزانه نگهداری می شوند را داشته باشند.

البته می توانید در داخل فضای خزانه خود و با استفاده از درب خزانه خود از تعداد زیادی اسرار نیز محافظت نمایید، این بستگی به فضا و نوع انتخاب شما خواهد داشت. مطمئن باشید که هیچ فردی بدون دانستن رمز درب خزانه مورد نظر شما، امکان ندارد بتواند آزادانه به اسرار شما دسترسی داشته باشد. البته انواع رمز متفاوتی را نیز می توان در درب های خزانه تعبیه نمود، یکی از بهترین این موارد استفاده از یک کنسول می باشد که که می تواند به صورت یک دیسک در اختیار درب خزانه قرار داشته باشد.

 استفاده از رمز های پویا برای افزایش میزان امنیت اسرار مورد نظر شما

می توان برای افزایش میزان امنیت از انواع مختلفی از رمز های مختلف برای محافظت از اسرار استفاده نمود، مثلا برای افزایش میزان امنیت سیستم ها و یا دارایی ها و یا اسراری که در داخل خزانه خود نگهداری می نمایید، می توانید از پایگاه های اطلاعاتی که از انواع مختلفی از رمز ها مانند رمز های AWS و یا SQL استفاده نمایید. برای توضیح بیشتر می توان این مطلب را به این موضوع افزود که زمانی که مثلا برای ایجاد دسترسی ای ایمن شما لازم است از مدل رمز گذاری S3 استفاده نمایید، لازم است بررسی نمایید که درب خزانه ای که شما از آن در حال استفاده می باشید، آیا این مدل از رمز ها را به رسمیت می شناسد یا خیر. در صورتی که کلید های جفتی درب خزانه شما AWS ها این رمز ها را به رسمیت بشناسند، می توانید با استفاده از این مدل از رمز ها مسیری ایمن را برای دسترسی به اسرار خود بو جود آورده و میزان امنیت آن ها را افزایش دهید.

 درب خزانه با رمزهای پویا

در حال حاضر، رمز های پویا یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین مدل از رمز هایی می باشند که می توان برای محافظت از اسراری با انواع مختلف به کار گرفته شوند. این مدل از رمز ها به دلیل این که در طی مدت زمانی محدود قابلیت کاربردی خود را از دست می دهند، از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار خواهند بود.

درب خزانه با رمزهای پویا

 داده های مخصوص رمز گشایی

درب خزانه دارای سیستم عملکردی ویژه ای می باشد که آن  را قادر می سازد تا بتواند به راحتی یک سری از رمزها را بازگشایی نموده و بر عکس آن یک سری از فرمول ها را برای خود تبدیل به رمز نمایند. وظیفه تعبین این کار همیشه با تیم محافظت از خزانه می باشد که به درب دستور می دهند تا این سری از دستورات را به عنوان رمز شناسایی کرده و یک سری دیگر را که قبلا رمز بوده اند را دیگر به کناری بی اندازند، به عبارت دیگر، از این به بعد دیگر رمز ها عوض شده است.

معمولا محلی که درب خزانه از رمز ها نگهداری می نماید را به اصطلاح SQL می نامند، می توان البته برای این بخش الگوریتمی را تعریف کرده و طی این الگوریتم خود درب بتواند برای خود یک سری از رمز های موقتی را ایجاد نموده و از طریق سیستم ها یا دستگاه های خاصی ای آن را انتقال دهد، (به این مدل از رمز ها رمزهای موقتی یا همان رمز های پویا می گویند).معمولا برای انجام این هدف باید برنامه های خاصی ای را به کار گرفته و برای این کار در درب خزانه طراحی نمود.

 مدت زمان و محدودیت کار کردن یک رمز در درب خزانه

معمولا در درب خزانه پیشرفته، امروزه از نرم افزارهای خاصی ای استفاده می شود که می توانید از طریق آن شما مدت زمانی خاص را برای کار کردن با یک رمز معیین تعیین نمایید. این مطلب به این معنی است که مثلا تا مدت یک ماه از رمزی استفاده شده و پس از این مدت مقرر این رمز مختومه اعلام می شود و دیگر بر روی سیستم شما کارایی نخواهد داشت.

نرم افزارهایی بر روی درب خزانه مدرن به کار گرفته می شود که از طریق آن ها شما می توانید از رمز های خاصی ای برای کار کردن با درب خزانه خود بهره بگیرید، این رمز ها دارای تاریخ مصرف مشخصی ای خواهند بود، مثلا یک هفته، یعنی در طی این هفته شما از این رمز استفاده نموده و پس از انقضای این مدت، رمز دیگر قابلیت دسترسی نداشته و توسط سیستم از حافظه پاک خواهد شد. دستگاه های خاصی نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته و با تغییر یافتن رمز، رمز جدید به افراد ذی صلاح که برای سیستم تعریف شده اند مخابره خواهد شد.

درب خزانه با صدور رمز های دسته ای

یکی از نکاتی که در مورد رمز های درب خزانه باید به یاد داشته باشیم داشتن رمز های چندگانه برای دسته های مختلف می باشد. این سیستم می تواند چندین رمز را به صورتی همزمان به یاد داشته و برای تمامی این رمز ها عکس العمل های مختلفی را در زمان های مختلف ارائه دهد.

 

درب خزانه با صدور رمز های دسته ای

مثلا قرار است که یک سری از افرادی که با درب خزانه سر و کار دارند، رمز های مختلفی را برای این درب به کار گیرند، مثلا هر یک از افراد با یک رمز به خصوص وارد گردند. این سیستم یکی از بهترین روش ها برای محدود سازی دسترسی افراد غیر موجه می باشد. در این سیستم هیچ فرد اضافه ای نمی تواند با دانستن رمز فردی از افراد دارای اجازه دسترسی وارد گردد، و برای هر فرد که قرار است وارد سیستم گردند یک رمز جدا گانه تعریف می شود.