• آدرس:کیلومتر 17 اتوبان ساوه خروجی جاده شهریار بسمت سراه ادران دور برگردان اول بسمت اتوبان ساوه
  • موبایل:09128636413 - 09123470325
  • تلفن:56572661
تماس با جواهران باکس 
معیارهای انتخاب درب خزانه

معیارهای انتخاب درب خزانه

درب خزانه  در واقع یک درب گاوصندوق است، که تمام اجزای آن از لولاها تا سیستم رمزنگاری، امن طراحی شده است. درب های خزانه عموما از فولاد مستحکم ساخته می شوند و کاملا نسوز و ضد دریل هستند .

درب خزانه همانند درب های ضدسرقت کاربرد عمومی ندارد بنابراین اطلاعات عمومی درباره این محصولات نیز بسیار محدود است . این محصولات عموما برای بانک ها و شرکت ها و سازمان های بزرگی استفاده می شود که منفعت و سود آن  از هزینه طراحی و اجرای یک اتاق امن با درب خزانه برای آن ها بیشتر است. یکی از شرکت هایی که دارای اتاق امن با درب امن است، شرکت کوکاکولا است که جنجنال های زیادی به پا کرد. یکی دیگر از این شرکت ها شرکت نوتلا است که فضای کارخانه و نگهداری فرمولاسیون ها در اتاق های امن با valut door های اختصاصی است و متدوال ترین کاربرد درب های خزانه در بانک ها و صندوق امانات است .

 موارد مهم در انتخاب درب خزانه


از آن جایی که درب گاوصندوق جزء آن دست از محصولات امنیتی هستند که خیلی متدوال و روزمزه نیستند اطلاعات کمی هم در این زمینه وجود دارد. در این جا آن دسته از نکات مهمی که برای خرید این محصولات لازم است بدانید را جمع بندی کردیم تا در نهایت بتوانید تصمیم بگیرید دقیقا به چه درب امنی نیاز دارید. در درب های امن خزانه از آن جایی که بحث امنیت بسیار مهم است دیگر نباید سراغ استاندارد ها و مراکز ناشناس بود. بلکه باید به دنبال بهترین و سخت ترین مراکز برای تایید ایمنی محصول باشید.

 استحکام درب خزانه 

مرکز ul آمریکا یکی از سخت گیر ترین مراکز در تایید ایمنی درب های امن است. طبق استاندارد این مرکز استحکام و امنیت درب ها خزانه به 3 دسته 30 دقیقه، 60 دقیقه و 120 دقیقه تقسیم می شود. در این بازه زمانی درب های امن توسط دو نفر با انواع ابزار های صنعتی و قوی  تست می شود. در واقع تست های درب های امن به دلیل موقعیت کاربرد آن ها بسیار سخت تر از گاوصندوق است.

ابعاد درب خزانه

در انتخاب ابعاد این محصولات باید بدانید که برای ورود و خروج چه چیزهایی قرار است اسفاده می شود . اقلام کوچک است، آیا باید ابعاد برای لیفتراگ تنظیم شده باشد یا در حد یک درب با ابعاد پیش فرض کفایت می کند.

 نوع سیستم قفل درب گاوصندوق

روی این محصولات دقیقا همانند درب های گاوصندوق می تواند سیستم های رمزنگاری مختلفی نصب شود. از قفل های مکانیکی تا قفل های اثرانگشتی و حتی اسکنر عنبیه . انتخاب نوع سیستم رمزنگاری بسته به تعداد کاربران و تناوب دسترسی متفاوت است. اگر تعداد دفعاتی که نیاز به ورود به خزانه را دارید زیاد است یا تعداد کاربران آن بخش زیاد است بهتر از سیستم های بایومتریک و اسکنر استفاده شود.

 تعمیر و پشتیبانی

درب های امن هر 6 ماه یکبار باید از پشت درب باز شوند و در صورت نیاز روغن کاری شوند. عموما این فعالیت به عهده پشتیبانی مراکز فروش درب ها است .

 نصب و حمل و نقل

حمل  نصب این محصولات کار هرکسی نیست. این محصولات  بسیار سنگین هستند و جفت و جور کردن آن ها در محل بدون هیچ مشکلی باید توسط کارشناسان و متخصصان انجام شود. عموما شرکت های ارایه دهنده این محصولات باید وظیفه حمل و نصب آن ها را نیز متقبل شوند. 

تولید درب های خزانه در ایران با توجه به میزان تقاضا زیاد نیست. به همین دلیل تنوع محصولات و قدرت انتخاب بسیار کمتر از سایر محصولات امنیتی است. در انتخاب شرکت مناسب برای درب های خزانه حتما تجربه و روزمه آن ها را بررسی کنید. شرکت هایی که با بانک ها و مراکز این چنینی همکاری دارند می توانند انتخاب مناسبی برای این محصولات باشند.