• آدرس:کیلومتر 17 اتوبان ساوه خروجی جاده شهریار بسمت سراه ادران دور برگردان اول بسمت اتوبان ساوه
  • موبایل:09128636413 - 09123470325
  • تلفن:56572661
تماس با جواهران باکس 
راهنمای انتخاب بهترین مدل گاوصندوق

راهنمای انتخاب بهترین مدل گاوصندوق

به کمک انواع گاوصندوق آسانسوری و ویترینی، احتمال آسیب دیدگی جواهرات و قاب‌های ویترین مغازه‌ها به حداقل می‌رسد و قاب‌های جواهرات از جا به جایی مکرر در امان هستند. گاوصندوق‌های آسانسوری عمر بالایی دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که به کمک سود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و وقت که از کارایی این نوع گاوصندوق ناشی می‌شود، هزینه‌ی گاوصندوق آسانسوری در مدت کوتاهی به طلافروشان بازخواهد گشت.

 همه‌ی ما وسایل و مدارکی داریم که برایمان ارزشمند هستند و سرقت یا گم شدن آن‌ها می‌تواند دردسرهای زیادی را برایمان ایجاد کند. گاوصندوق‌ها این مشکل را حل کرده‌اند و علاوه بر آن، با داشتن یک گاوصندوق ایمن و مجهز، همیشه از بابت مکان و امنیت وسایل در برابر سرقت، گم شدن، آتش سوزی و از بین رفتن توسط آب خیالمان راحت خواهد بود.

گاوصندوق‌ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع نیاز ما به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. نکته‌ی مهم این است که قبل از خرید، با انواع گاوصندوق آشنا شویم و مدلی را انتخاب کنیم که با نیازهای ما حداکثر همخوانی را داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به دسته بندی‌های مختلف گاوصندوق بر اساس نوع مصرف آن‌ها بپردازیم. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

گاوصندوق خانگی(گاوصندوق خانگی ساده)

گاوصندوق خانگی همان‌طور که از نام آن پیداست، بیشتر برای مصارف خانگی و مکان‌هایی استفاده می‌شود که افراد وسایل کمی برای محافظت دارند. این مدل گاوصندوق‌ها معمولا نسبت به سایر انواع گاوصندوق اندازه‌ی کوچک‌تری دارند و به آسانی درون یک کمد یا گوشه‌ی اتاق جا می‌گیرند. گاوصندوق خانگی را می‌توان به آسانی و با کمک یک فرد متخصص در این زمینه، به زمین محل نگهداری فیکس کرد، در این صورت می توانید بابت هرگونه جا به جایی در سرقت آسوده خاطر باشید.

در ایمن سازی گاوصندوق‌های خانگی از انواع مختلف قفل‌ها می‌توان استفاده نمود، که همانطور که در مقالات پیش به آن پرداختیم، بهترین قفل برای گاوصندوق، رمز های دیجیتال است. اما اکثرگاوصندوق‌های خانگی ارزان قیمت از قفل کلیدی مکانیکی ساده یا ترکیبی بهره می‌برند. قابل اعتماد ترین قفل برای ایمن سازی گاوصندوق استفاده از سایر مدل‌های قفل مانند قفل دیجیتالی با صفحه کلید و رمز اختصاصی در ساخت و ایمن سازی انواع گاوصندوق خانگی می باشد.

گاوصندوق خانگی دو طبقه

اگر شما وسایل و جواهرات زیادی برای نگهداری داشته باشید، یا اسناد و مدارک شغلی خود را در گاوصندوق خانگی نگهداری می‌کنید، شاید گاوصندوق‌های خانگی کوچک پاسخ‌گوی نیاز شما نباشند. برای حل این مشکل، گاوصندوق‌های خانگی بزرگ‌تری هم هستند که در سایزهایی شاید دو برابر یک گاوصندوق خانگی کوچک عرضه می‌شوند.

این گاوصندوق‌ها چند طبقه هستند؛ به این صورت که گاوصندوق دو درب جداگانه دارد که هر کدام به یکی از طبقات گاوصندوق اختصاص دارد. هر کدام از درب‌ها کلید جداگانه و اختصاصی خود را دارند و ممکن است نوع قفل یک طبقه، با نوع قفل طبقه‌ی دیگر متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است در ایمن سازی درب طبقه‌ی بالایی گاوصندوق خانگی، از قفل کلید دار همراه با قفل مکانیکی ساده استفاده شده باشد، در حالی که درب طبقه‌ی پایین تنها از قفل کلیدی برخوردار است.

گاوصندوق خانگی یک درب با ارتفاع زیاد که طبقات بیش تری هم دارد، برای نگهداری از طلا، جواهرات و اسناد به میزان زیاد هم بسیار مناسب می باشد. اما برتری که گاوصندوق های دوطبقه با دو درب مجزا دارند این است که، یک گاوصندوق می تواند کاملا دو کاربر مجزا داشته باشد. چرا که گاوصندوق های دو درب قفل، رمز و محیط استفاده کاملا مجزایی دارند.

بهترین گاوصندوق، برای منازل باید ضدسرقت باشد، تا سارق نتواند درب آن را به راحت باز کند، علاوه بر این وزن سنگین استانداردی داشته باشد تا قابل حمل نباشید. در صورتی که آن را به دیوار یا زمین متصل کنید احتمال جا جایی گاوصندوق توسط افراد متفرقه، تقریبا صفر می شود پس به هیچ عنوان این نکته را فراموش نکنید.

گاوصندوق هتلی

برخی گاوصندوق های هتلی را همانند گاوصندوق های خانگی می دانند. اما چنین نیست، جهت بررسی تقاوت های گاوصندوق خانگی و گاوصندوق هتلی اینجا کلیک کنید.

صندوق های هتلی اندازه‌ی کوچکی دارند و معمولا از قفل‌های دیجیتالی با رمز عبور در ایمن سازی آن‌ها استفاده می‌شود. این مدل گاوصندوق به دلیل حجم کم و ایمنی بالا، برای اتاق‌های هتل‌ها بسیار مناسب است.

صندوق هتلی یا سیف باکس ها علاوه بر هتل در منزل هم استفاده می شوند، اما به هیچ عنوان برای نگهداری طلا و اسناد با ارزش توصیه نمی شوند. چرا که یکجداره هستند؛ در نتیجه نسوز به شمار نمی روند. همچنین که به علت وزن سبک سیف باکس ها، به راحتی قابل حمل می باشند.

بهترین گاوصندوق برای هتل ها، مسافرخانه ها و … بایستی دارای رمز مرغوب باشد، همچنین شرکت تولید کننده گاوصندوق هایش را ضمانت کند و برای آن ها خدمات پس از فروش در نظر بگیرد.

گاوصندوق فروشگاه و مغازه

گاوصندوق‌های فروشگاهی معمولا وظیفه‌ی تامین امنیت حجم بالایی از وسایل و اسناد و مدارک شغلی را بر عهده دارند. به همین خاطر، این گاوصندوق‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تری ساخته می‌شوند و طبقه بندی بیشتری دارند. مانند گاوصندوق‌های دوطبقه‌ی خانگی، گاوصندوق‌های دو یا چند طبقه‌ی فروشگاهی که درب‌های جداگانه دارند که ممکن است سیستم ایمنی به کار رفته در یک درب با دیگری تفاوت داشته باشند.

چند طبقه بودن این گاوصندوق‌ها این مزیت را به همراه دارد که می‌توان هر طبقه را به کاربری یا دسته بندی خاصی از لوازم و مدارک اختصاص داد و به این ترتیب از به هم ریختگی و بی نظمی در وسایل و مدارک جلوگیری کرد. انواع گاوصندوق‌های فروشگاهی در مدل ضد آتش عرضه می‌شوند که خیال شما را از بابت ایمنی  مدارک در محل کار راحت خواهند کرد.

سایر گاوصندوق‌های فروشگاهی،  به یک کمد بزرگ شباهت دارند که هر وسیله‌ای در آن‌ها جا می‌شود. ممکن است مدارک و لوازم کوچک تنها چیزهایی نباشند که امنیت آن‌ها برای شما حیاتی است؛ گاهی شما نیاز پیدا می‌کنید تا وسیله‌ی بزرگ‌تری مانند لپ تاپ یا کیف خود را داخل گاوصندوق بگذارید. در این صورت این گاوصندوق‌ها با گنجایش و ارتفاع بالا بهترین گزینه برای حل مشکلات شما خواهند بود.

در نهایت بهترین گاوصندوق برای فروشگاه  و مغازه، صندوقی است که دارای طبقات زیادی باشد، ضدسرقت، نسوز، ضد دیلم و ضد برش باشد.

علاوه بر این، شما می‌توانید گاوصندوق فروشگاهی خود را با هر مدل قفل از قفل‌های ساده کلیددار گرفته تا قفل‌های مکانیکی ترکیبی و قفل‌های دیجیتالی سفارش بدهید.

گاوصندوق اداری و کارخانجات

 انواع گاوصندوق‌ اداری و گاوصندوق‌های فروشگاهی معمولا شباهت زیادی با یکدیگر دارند. این مدل‌ها می‌توانند تحت شرایط به جای یکدیگر استفاده شوند.هر دو مدل گاوصندوق ظاهری شبیه یه یک کمد بزرگ دارند و با نصب انواع قفل، می‌توان آن‌ها را ایمن سازی کرد.

اما مدل دیگری از گاوصندوق اداری وجود دارد که احتمالا نمونه‌هایی از آن را در اداره های دولتی یا کارخانه‌ها دیده اید؛ این مدل گاوصندوق یک کمد بسیار بزرگ یا چیزی شبیه دو کمد به هم چسبیده است که از گنجایش بسیار بالایی برخوردار است. پرونده‌های دولتی و آرشیو اطلاعات قدیمی معمولا در این مدل گاوصندوق قرار می‌گیرند. با این‌که کمد گاوصندوقی طبقات جداگانه ندارد، اما هر درب آن به سیستم ایمنی مجزایی مجهز است. ممکن است دو درب سیستم ایمنی با ضریب امنیت متفاوتی داشته باشند و از انواع قفل مختلفی در ایمن سازی آن‌ها استفاده شده باشد.

انواع گاوصندوق اداری با توجه به حجم اسناد و مدارک، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین علت، دیدن قفل‌های رنگارنگ روی این گاوصندوق‌ها جای تعجب ندارد. یک مزیت مهم این انواع گاوصندوق‌، وزن بالای آن‌هاست. این مدل گاوصندوق‌ها به علت وزن بسیار بالایی که دارند، هرگز قابل سرقت نیستند و با توجه به ضریب ایمنی بالایی که دارند، باز شدن غیراصولی آن‌ها وقت زیادی می‌برد و همین نکته می‌تواند سارقین را از سرقت از این نوع گاوصندوق منصرف کند.

انواع گاوصندوق اداری با مقاومت دمایی های متفاوت ازجمله: نسوز، نسوز سبک و یکجداره و با قفل‌های متفاوت عرضه می‌شوند و می‌توانند تا سال‌های طولانی پاسخ‌گوی نیاز اداره و کارخانه باشند.

گاوصندوق بانک‌ها و موسسات مالی

شاید بتوان ادعا کرد که بانک‌ها ایمن‌ترین و با اهمیت‌ترین انواع گاوصندوق را دارند. تمامی انواع گاوصندوقی که تا الان درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم می‌توانند در بخش‌های مختلف یک بانک یا موسسه‌ی مالی استفاده شوند. نمونه‌ی گاوصندوق‌های اداری یا فروشگاهی در انواع تک طبقه و چند طبقه هم در کنار سایر گاوصندوق های تخصصی بانکی استفاده می‌شوند. جهت مطالعه ویژگی های گاوصندوق بانکی اینجا کلیک کنید.

صندوق امانات

یکی از انواع گاوصندوق هایی که در بانک‌ها استفاده می شوند صندوق امانات می باشند، که به لوازم و مدارک مشتریان اختصاص دارد. صندوق امانات یک کمد بزرگ است که از تعداد زیادی کشو تشکیل شده و هر کشو قفل و کلید مجزا و متفاوتی دارد. معمولا هر کشو به یکی از مشتریان اختصاص می‌یابد و کلید آن در بانک به امانت می‌‌ماند. مشتری می‌تواند برای به امانت سپردن مدارک خود به بانک مراجعه کرده، کلیدی دریافت کند و وسایل خود را داخل کشو بگذارد تا از امنیت آن مطمئن شود. سپس کلید به کارمند بانک بازگردانده می‌شود.

درب خزانه

علاوه بر صندوق های امانات، انواع دیگری از گاوصندوق وجود دارند که قابل جا به جایی نیستند. این مدل گاوصندوق‌ها، درب خزانه نامیده می‌شوند و مانند یک محفظه‌ی خاص در داخل یک اتاق در بانک ساخته می‌شوند.

خزانه‌ها برای محافظت از وسایل و مدارک بسیار ایمن هستند و عدم قابلیت جا به جایی، شما را از بابت سرقت آن راحت می‌کند. خزانه‌ها درب‌های بزرگ و ایمنی دارند که درب خزانه نامیده می شوند.

ویژگی‌های خاص درب های خزانه مانند مقاومت بالا در برابر آتش و محافظت در برابر آب، ضدسرقت بودن و … می‌تواند ایمنی وسایل ارزشمند و پول‌های نقد و مدارک مهم شما را تامین کند.

گاهی خزانه‌ها، اتاق فرار نیز نامیده می‌شوند و این نام‌گذاری به این علت است که در صورت بروز یک حمله یا زلزله، افراد می‌توانند به محیط خزانه پناه ببرند.

گاوصندوق آسانسوری طلافروشی

گاو صندوق‌های طلا فروشی یکی از خلاقانه‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین انواع گاوصندوق هستند. یکی از جالب‌ترین این مدل‌ها، گاوصندوق آسانسوری است. گاوصندوق آسانسوری در ویترین یک طلا فروشی نصب می‌شود و طلا و جواهرات در محفظه‌ی گاوصندوق و در معرض دید مشتریان بیرون مغازه قرار می‌گیرند.

با پایان روز، درب گاوصندوق توسط صاحب آن به صورت آسانسوری پایین می‌آید و روی محفظه قرار می‌گیرد و به این صورت گاوصندوق بسته می‌شود.

گاوصندوق‌های آسانسوری از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار هستند و انواع مختلف موتورهای قفل با کاربری‌های مختلف را می‌توان روی آن‌ها نصب کرد. گاوصندوق آسانسوری مزیت‌های بسیاری دارد، با کمک انواع گاوصندوق آسانسوری کار طلافروشان و صاحبان مغازه‌ها بسیار آسان می‌شود، به این صورت که دیگر در آغاز و پایان هر روز نیازی به چیدن و جمع کردن ویترین و انتقال جواهرات به گاوصندوق جداگانه نیست.

گاوصندوق آسانسوری می‌تواند به آسانی توسط یک دکمه باز شده و ویترین در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. درنتیجه گاوصندوق‌های آسانسوری در زمان صاحبان مغازه صرفه جویی می‌کنند و با ارائه کردن سیستم ایمنی نفوذ ناپذیر، خیال جواهر فروشان را راحت می‌کنند. به علاوه، از آنجایی که انواع گاوصندوق آسانسوری برای مصرف طلافروشی‌ها طراحی شده‌اند، از زیبایی بصری بالایی برخوردار هستند و جلوه‌ی زیبایی به دکور مغازه‌ی طلافروشی می‌بخشند.